21 January 2008

what did i do?

setelah hampir seminggu saya bercuti sekejap dari dunia blog ni, akhirnya alhamdulillah tak sangka ada lagi peluang saya untuk menulis.. (aiseh, macam baca skrip emcee pulak.. hehe). ada banyak sebab kenapa saya bercuti sekejap: busy dengan homework usrah saya before ke UK(masih lagi in progress), menghabiskan anime dan talkshow yg sy suka before sem baru start, AND the main reason saya kena amik MC adalah disebabkan niat saya nak berblog dah terpesong sket.. seronok sangat buat kawan baru dan beramah mesra sampai 'perasaan' lain plak yang berbunga.. uishh.. nasib baik sempat dicantas sebelum berputik dan sempat dicabut sebelum menjalar. self-service-nyer-gardener.. muahaha.. bahaya betul dunia internet nih.. [terpaksalah saya cakap pada diri sendiri : maaflah 'cik hati', bukan waktu dan tempatnya untuk dirimu jadi begitu]. hehehe.

baru-baru nih, saya suka dengar lagu yang Dawud Wharnsby Ali nyanyi.. yang saya paling suka sekali the people of the boxes dan what did i do. setiap kali saya dengar lagu 'what did i do' tuh, saya mesti akan cepat2 cuba settlekan apa2 kerja yang saya jot down kat blue paper note saya (penat jer saya bagi jam robot ninja saya pegang note tuh.. konon2 bila nampak selalu cepatler nak wat.. tapi sama ajer hasilnyer... aiiiii =( susah jadi makhluk indoor bila winter holiday nih.. senang sangat nak demotivated bila nak wat kerja).. cuba lah cari lagu ni kat memana.. tak pun kat youtube ker.. sedap sgt2 lagu nih, simple tapi very meaningful and menginsafkan..

>>>> ni lyric dia:

Oh the moon has come, the day is done,
the night has covered up the sun,
I have stood so often before you to pray,
but I wonder Allah, tell me, what did I do today?
Did I remember the words of Al-Fatihah?
Did I take time to thank you for all that I have?
Did I call on you to guide my way?
Tell me what did I do today?

I have whispered to you as I made Ruku'
Subhana Rabey'yal Adheem.
But was my faith bright or grey?
Oh Allah, tell me, what did I do today?
Did I smile at my brother?
Was I kind to my Mother?
Did I teach another something that I know?
Or did my love of this world lead me astray?
Tell me what did I do today?

Sami Allah hu liman hamida
Rabbana Lakal Hamd.
Sami Allah hu liman hamida
Rabbana Lakal Hamd.

Though I'?ve bowed to you with my face in the dust,
Subhana Raby'yal a`la.
The blessings you give I could never repay.
Oh Allah, tell me, what did I do today?
Did I use my time?
Did I use my mind?
If I search my heart what will I find?
The light of your guidance is a glimmering ray,
Tell me, what did I do today?
Oh Allah, Tell me what did I do today?

3 comments:

DDeden said...

cik baiz, aku nak bagitahu ni je, gambar kudah-laut tuh, male is pregnant, female is skinny. betul le. role reversal. some frogs also do that. enjoy the winter, at least not raining every day like here :p

Anonymous said...

salam.lama tak nampak awak jenguk sini.. aah. mmg yg pregnant tuh is the father.. sweet kn? hehe. best ler saya kalau dpt gitu juger.. hehe.
btw, waktuh awak tulis nih, sy xder kat mscw. i'm in UK and Ireland. nih baru balik.

DDeden said...

oh, nice break from studies, traveling. i been in london and flew over eire, lots of green grass and grey stone. Today here in calif is just foggy and misty..