13 January 2008

berbahagia di atas penderitaan orang lain. T_T

pernah dengar tak peribahasa ni: no pain no gain; tak pun you gain something over someone else loss. macam tu lah yang saya rasa sekarang. bukan peribahasa yang pertama tu, tapi yang kemudiannya. macam jahat sangat pulak bunyinya kan? sebab rasa 'sedikit' bersalah maka saya pun rasa kenalah menulis berkenaan perkara ni.. (macam confession of a sinner plak.. adohaiii..)

sebenarnya roomate saya baru masuk hospital tengah malam tadi. siap ada paramedic datang ke bilik lagi. saya dah perasan yang roomate saya ni sakit sejak sehari yang lepas. disebabkan hubungan kami yang sangat terbatas (memang tahap super-basic..), saya memang buat tak tahu saja. saya pun jarang ada di bilik semenjak 2 menjak ni kononnya nak bagi peluang dia belajar dengan 'tenang' (caranya belajar sambil pasang radio dan tv yang selalunya saya memang tak paham apa lagu atau cerita yang dimainkan). tapi tadi saya tergerak hati pulak nak tanya, tengok keadaan dia semacam ajer.akhirnya dia bagitau saya dia baru panggil ambulans..dah sakit sangat, x tahan katanya.

yang buat saya rasa bersalah sangat2 adalah disebabkan ada sekelumit perasaan gembira dia tak ada di bilik. kalau dia tak ada di bilik, bolehlah saya mengaji dengan gembira, wat aerobic dengan gembira, tengok cerita tanpa pasang headphone... banyak benda yang saya tertahan2 nak wat sebelum ni dpt saya laksanakan sesuka rasa hati saya. paling2 kurang dia mesti kena tahan di hospital untuk 3 hari. tambah buat saya rasa x best tuh, sebab dlm pada tu, saya boleh plak berharap yang roomate saya ni x kena infectious disease.. kalau yer, nanti saya pun kena kuarantin sekali. T_T . T_T . T_T. macam mana nih??? i feel like i'm such a bad person....

saya tanya 1 of her-potential-bf, katanya dia di Hospital di Tulskaya. saya harap kesnya tak teruk sangat. dan dia tak duduk lama di hospital. Amin.

5 comments:

Shazwani Adnan said...

Salam..

Hurm.. *ade sedikit nakal nampak?* hehe.. insyaAllah kalo wanie nk ke ikea, nnt wanie bgtau. best gak jalan ramai2!

*best nye dh cuti..*

fattnieniey said...

kwang3. is "I'm happy for u" worst?
haha. smoga dia sihat jgk.

p/s: nak apple pie? mai la cni!

Anonymous said...

tulah fatt ngn wanie.. i guess i cannot help it.hehe. nak 'njoy' btl2 ms dia kat hosp nih.. here to my sweet-time at home alone!!! =P

Sarah Mohd Shukor said...

salam baiz.

si burung tu? apa symptoms yg awk nampak? takkan infection kot. sakit lain tu. suka tu suka jgk baiz. tp kena jgk doa dia sihat. nnti tak sempat mintak maaf ke apa. haru tu! esk diorg sume ni nak ke mega. awk nak join ke? awk gi, sy ikut skali la. tp sblum tu, sy ada meeting di dean's ofis. adui.

Anonymous said...

alamak sarah.. sy bukak lmbt lah plak msj awak nih.. kalau x leh kuar sesama. hehe. rumate sy tuh dh blk pun..sy rs dia kena marah ngn doc dia lah..mesti dia dpt doc garang. tulah.. sy pun x hrp dia sakit teruk..dia kata dia ok tp sy cam x sure jer dia ok ker tak..nak tanya lebih2 cm x seswai ler plak/.