15 January 2008

kerana sebuah mimpi


















awal pagi tadi saya terjaga disebabkan satu mimpi ni. dalam mimpi saya tu,semua org dlm bilik 419(blik saya) dan bilik 416(bilik senior kitorg) end up tinggal bersama2..dalam satu bilik yang perasaannya macam bilik kat asrama sekolah menengah saya dulu(zaman saya masih blaja di sana).. semua orang dapat katil double decker..dan kali ni saya dapat katil bawah.. yang buat saya terkejut dan rasa tak best tu sebab tiba2 saya nampak muka roomate saya (yang dari ghana tuh ada sekali!), dia dapat katil atas saya.masa tu rasa macam ramai sangat orang dlm bilik tuh.. cramp macam dalam tin sardin..

bila bangun,saya pun teringat lah kembali payah jerih dan penderitaan masa di syed putra dulu.. kemudian saya terfikir, jangan lah dok pikir yang x seronok saja.setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. banyak benda tentang kehidupan yang saya blaja dan saya dapat sepanjang saya kat s.putra. boleh dikatakan, saya yang ada sekarang asasnya adalah sewaktu saya di sekolah menengah. teringat ayat abah saya waktu saya baru habis SPM; abah kata dia lepaskan saya ke Perlis (rumah saya kat KL) betul2 macam lepaskan anak ayam tanpa perlindungan ibunya..pandai2 sayalah mencorakkan hidup sendiri. saya jarang balik rumah sepanjang 5 tahun di perlis, setiap kali cuti semester ada saja kerja di sekolah tak pun ada latihan intensif netball. slalunya sy balik kampung jer..jumpa family sy kat kg (beseri). mengalahkan budak2 yang datang dari sabah sarawak!hanya telefon lah yang jadi pengganti. abah ada cakap dia bersyukur dia hantar saya belajar di s.putra..kata abah, dia hampir sure saya jadi bohsia kalau saya stay blaja kat KL.. (hehe.. saya nakal sket dulu.. abah kata banyak kerenah.. suka kenakan orang lain, ada ker patut abah saya cakap macam tuh?? tapi saya ngan abah mmg macam ni.. nak cakap apa pun xpa..)

disebabkan mimpi saya ni(walaupun x relevan), byk memori lama datang menjengah kembali.. (aiseh!).. memori yang best dan juga yang x best. so, sy nak ltkkan gmbr2 sekolah yg pd sy bermakna skali.. rindunya nak balik sekolah... huhu.

5 comments:

Shazwani Adnan said...

Salam,

zaman sekola menengah mmg betol mencorak ape keadaan kita sekrang. sebab masa tu la kita bru nak develop identity kita, masa tu la kita nak org kenal kita dengan trademark kita sendiri..

Acaii Jawe said...

slm baiz,
waa, skolah syed putra dulu ye..teringat juga dulu2 duduk asrama, kenangan yg tak bleh lupakan sampai bila2...sy ni jenis takleh sendiri2, lebih suka reramai camtu daripada buat perkara sendiri,hehehe..teringat makcik kantin yg baik hati dulu,huhu

baiz said...

hehe.. sy pun baik ngn mak cik kantin gak.. ngn pak guard n pak cik kantin juger.. secure giler bkln mknn..hehehe =P

ibnu_umar said...

saya dulu skolah syed putra gak.. kenal saya lagi tak?

Anonymous said...

kenal lah.. amar amir omar kan??
saya pernah jenguk lah blog awak.. makan nasik kan??
welcome to my blog.