31 December 2007

kesangapan yang memenatkan.

sekarang ni kebanyakan pelajar medic kat rusia dah mula bercuti. ada yang dah selamat sampai di tanah air tercinta lagi.. (huhu..i wanna go home toooooooooo T_T). bila cuti, perkara pertama yang hampir semua orang terfikir nak buat adalah cover tido dan wat movie marathon.. and sadly to say, i'm one of them. ada jugaklah perancangan lain yang lebih berfaedah tapi masih x dpt nak dibuat memandangkan setiap hari pun keluar.. hari ni hari pertama lepas betul2 bercuti yang saya bangun pagi dan x ada rancangan nak keluar ke mana2. ada lah lebih kurang 6 jam saya jadi sangap kat bilik.. dah mula rasa 'penat' dah.. badan pun rs x best sbb kerja lepak ajer.. maybe i'm the one that addicted to adrenalin rush agaknya.. always on the go. bila tetiba life cam ada pause sekejap.. dah rasa bengong sbb tak sure nak buat apa.. hehe. (mind you, i do have some works to do, just cant put myself in doing it yet.. must be the holiday's fever.. hehe).

and so, rite now, i have around 5 books to be read and finish by this winter holiday before i'm off to UK.. buku yang saya tengah baca sekarang ni mmg psycho and sadis abes.. jack the ripper - case closed. before this, sy x berapa suka baca crime novel, rasa loya dengan cara2 pembunuhan dia tu, tapi untuk yang ni, saya ok plak. mungkin sebab buku ni mengisahkan kisah benar yang terjadi pada zaman 1880-an : the-most-original-genius-psychopath-serial-killer. kemudiannya saya terfikir, memang lah bagus menghabiskan buku2 novel yang ada tu, apalah salahnya kalau masa terluang yang ada banyak tuh digunakan untuk habiskan baca al-quran juga.. (hehe.. kantoi dah saya.. before this asyik buang masa ajer). sepatutnya waktu cuti camnilah nak khatam quran sambil betul2 pelajari maksud ayat2nya. tak yah laju2.. lagi bagus slow2.. asalkan paham. tak caya? tengok surah Al-Qiyamah [75:16] - janganlah engkau(Muhammad) gerakkan lidahmu (untuk membaca al-quran) kerana hendak cepat2 menguasainya.

and so, happy holiday kawan2!!! gunakan masa dengan sebaik2nya. [demi masa. sesungguhnya, manusia berada dalam kerugian. kecuali org2 yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihat untuk kebenaran].
penat sebenarnya jadi sangap nih.. T_T


No comments: