24 March 2009

dari hati ke hati



Keluarga saya dah bertambah 5 orang lagi. 5 orang adik perempuan yang berlainan sifat dan kehebatannya. Rasa gembira betul bila dapat bersua duduk bersama. Rasa gembira dan syukur yang tak dapat nak saya gambarkan dengan kata-kata. Sehingga demi melepaskan rindu mendalam kerana dah hampir 2 minggu tidak bertemu di dunia nyata, walau kena datang dan pergi melawat dengan teksi (kerana dah malam) pun saya sanggup. Ada juga rasa cuak bersinggah di hati, tapi saya tawakkal saja. Yakin Allah ada di sisi. Cuma mungkin lain kali tak boleh buat begini lagi. Jangan sengaja mengundang bahaya!!

Sewaktu sama-sama duduk menikmati indahnya taman syurga majlis ilmu Allah, saya katakan pada mereka: "tak kisah dapat ilmu banyak atau sedikit, yang pentingnya ilmu yang kita dapat itu lekat ke dalam hati dan kita zahirkan dalam bentuk amal perbuatan. Bila kita nak sampaikan sesuatu yang kita tahu, sampaikan ia dari hati, jangan dari mulut semata. Kerana bila kita sampaikan ia dari hati, kesannya akan singgah dan lekat di hati insyaAllah, tapi andai sekadar di bibir saja, ilmu itu lalu di telinga kanan dan keluar telinga kiri..."

Pertemuan singkat 2 jam itu menyaksikan rasa kasih saya yang semakin membuak-buak. Kadang-kala rasa tak mampu pula nak menanggungnya. Hehe. Saya tak tahu apa rasa mereka. Sayang atau tidak dengan saya. Apa yang pastinya, saya sayangkan mereka!! Mahukan yang terbaik untuk mereka. Dan andai dipanjangkan jodoh kami dan umur saya di dunia ini, saya mahu lihat mereka menjadi lebih hebat dari saya. insyaAllah.

ps: tak sabar nak jumpa adik-adik lagi!!

2 comments:

Anonymous said...

can't wait to see u too!! :):):)

baiz said...

salam adikku sayang ^_@
hehe.i'm ALWAYS cant wait to see all of you!!