11 June 2009

doctor in the making!!



alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah... =)

hujan lebat petang ini dan petang semalam menandakan besarnya rahmat yang Allah turunkan untuk hamba2-Nya terutamanya kami bebudak 6th year MMA nie.. macam tak percaya kehidupan kami selama 6 tahun di sini (ada gak yang tujuh) sebagai pelajar dah sampai ke penghujungnya. Ada yang grad, ada yang tak.. Sedih ada, gembira ada, macam2 perasaan silih-berganti.. macam kuah rojak dah rasanya. huhu.

Sepanjang musim exam ni, keyakinan saya terhadap La Haula Wala Quwwata Illa Billah dan Hasbunallah wa ni'mal wakil bertambah kuat. Macam mana sekalipun, andai Allah tidak mengizinkan sebarang keburukan terjadi pada kita, berhimpunlah seluruh dunia ini sekalipun, tidak akan mampu untuk melaksanakannya. Kadang-kadang saya terfikir, dengan keadaan diri saya yang sangat senang memanifestasikan (wujud ker perkataan nie?? layan jer lah yek..) kecuakan ni.. macam mana lah saya mampu mengharungi segala proses kehidupan saya yang saya rasa tak kurang jugak stress dan bebanannya.. huhu. Segalanya kita kembalikan pada Allah jua.

Sembang2 dengan junior tadi.. ramai juga yang ucapkan congrats sebab secara informalnya kami ni dah boleh dipanggil doktor ~~~ huhu.

But as for me, this is not the end. This is THE BEGINNING...

Kepada kawan2 6th year semua: congrats yea ^_^. Selamat mengorak langkah di perjalanan hidup yang lebih mencabar selepas ini. Teguhkan azam dan kukuhkan iman. We're gonna need it very much!

sedikit peringatan untuk kita semua:
"... know that the life of this world is only play and amusement, pomp and mutual boasting among you, and rivalry in respect of wealth and children. (it is) like a rain, thereof the growth is pleasing to the tiller, afterwards it dries up and you see it turning yellow, then it becomes straw. But in the Hereafter (there is) severe torment, and (there is) forgiveness from Allah and (His) pleasure. And the life of this world is only a deceiving enjoyment..."
{al-Hadid: 20}

9 comments:

afiqawe said...

Congratz!

Moga terus menjadi doktor yg solehah dan muslehah...

Dan Terus berjuang utk Islam di Malaysia nanti atau di mana2...

Ok.

Anonymous said...

salam dr baiz...hehe...alhamdulillah syukur semua selesai...mcm kak baiz kata, yes, this is not the end. but it is the beginning...gambatte ikimashou senpai!!! \(^_^)/

-nik (nizhny)-

wayfarer said...

salam wrt, kak zura (saya semakin suka dgn nama ni dari hari ke hari, hihi)alhamdulillah, tahniah di atas kejayaan! semoga masa depanmu dicerahkan lagi dgn sinar dakwah... =)

(saya di sini yg tgh kecuakan mahu mengambil exam T_T, doakan ye)

wanie (NN) said...

assalaualaikum alhamdulillah tahniah buat dr baizura semoga cemerlang dan beroleh kejayaan di dunia dan akhirat..kak baiz selamat memulakan langkah sebagai seorang doktor iAllah doakan adik2kak baiz ni akan mengikut jejak akak nanti =)

Hazreen said...

salam wrt.

tahniah, moga jadi doktor yang hebat iA.

fatihfaith09 said...

Kak baiz, balik la cepat..

dayahJ said...

" THE END IS NOTHING, BUAT A NEW BEGINNING "

itulah ayat2 terakhir yang kawan kami sampaikan dalam poem dia tentang kehidupan selama 5 tahun kami di STF.

setiap yang berakhir itu tidak ada apa2 melainkan permulaan kepada suatu yang baru..

setiap manusia tu kan akan sampai satu peringkat ke satu peringkat dalam hidupnya [84:19]

Anem Arnamee said...

salam ziarah^_^

semoga terus berjaya;)

Anonymous said...

Salam..
apa kabar kak baiz? busy?

dah lama kak baiz tak update nih..