16 October 2011

pebble down my road

Salam. Time sure flies fast. I've completed my 2 years of bittersweet housemanship in Taiping's Hospital and enjoyed every seconds being an A&E's MO. The coolest experience ever --> i'm head over heels with Emergency Department =)

Starting of tomorrow, i'm heading to KUALA KUBU BHARU to be the next district MO in line, which as thrill as i can be, i'm fully prepared for the worst insyaAllah. For a 'freshie' who's gonna work with 4 or 5 senior MO there, i'm certain the workload will be chuck down onto me. All in all, i'm confidence and positive that He has something good in store for me there.

Bila difikir-fikirkan, urusan pertukaran saya ke Selangor ni tak sampai sebulan pun. Allah tolong bukakan jalan untuk saya:

1)proses pertukaran saya + nombor pendaftaran penuh siap tak sampai sebulan

2)dilembutkan hati seorang hamba untuk menyewakan rumah kepada saya dalam sekelip mata perkenalan: sebuah rumah yang siap segala kelengkapan, cat rumah pun ditukarkan khas untuk saya dan jiran-jiran pun bukan calang-calang orangnya (tok imam kampung dan cikgu-cikgu yang setia mendidik.. ^_^)

3)ramai pula staf/kawan yang punya kenalan atau keluarga di KKB: masing-masing menghadiahkan saya kasih dan sayang yang hanya Allah yang mampu membalasnya..

Bukankah Allah s.w.t telah menjanjikan pada para hamba-Nya yang Dia tidak akan memberikan kita sesuatu yang tidak mampu kita hadapi. Apa yang Dia berikan itulah yang terbaik buat kita.

Memanglah suatu kapal yang dibina itu akan kekal selamat jika dibiar di pelabuhan. Tapi, jangan pula kita lupa yang kapal itu dicipta untuk melayari lautan luas yang ganas lagi dalam, bukan sekadar penghias berlabuh di pinggiran....

Doakan yang terbaik buat saya di sini. . <3 <3 <3

2 comments:

munajat cinta said...

wslm wrt!

wahhh!!!
bestnye..
mak sy slalu p a&E kkb sbb bp die slalu nek.. die ade white coat HTN.. hoho.. hopefully,if u happen to see her, jgn garang2 sme dia..

doc perempuan @ kkb very few - yg sy ingt ade dr lydia, dr siti n ade sorng MO bru masuk [sy x ingt name]

beware of dr sevu.. UD52.. sgt kamceng dgn director hosp.. slalu bertindak 'membuli' doctor2 len..

my house 15-20 minutes away from hosp.. can come to eat @ my house..

ikram hulu slangor very the chill!!! bleh join workforce.. deme x rme tenaga mude.. :)

iman bkt beruntung [sentosa] said...

sy gune laptop housem8.. above is my comment - iman